Skip to main content

Google Ads (SEA)

Meer dan 90% van alle zoekopdrachten worden gedaan via Google. Binnen Google bestaat de mogelijkheid met behulp van betaalde advertenties hoog in de resultatenlijst van Google te komen. Deze vermeldingen verschijnen altijd boven de normale organische resultaten. Google Ads heeft de volgende voor- en nadelen:

  • U kunt een budget opgeven, dus u weet precies hoeveel u uitgeeft.
  • U kunt per direct starten (en stoppen) en heeft dan ook direct resultaat in de vorm van een hoge positionering in Google.
  • Dit is heel handig voor seizoensgebonden producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan paraplu’s op een regenachtige dag.
  • U kunt een marktgebied opgeven; wellicht bent u vooral geïnteresseerd in klanten in uw eigen regio bijvoorbeeld.
  • Ads resultaten worden in 40% van de gevallen aangeklikt, organisch 60%.
  • U bepaalt zelf de tekst waarmee u in Google komt.

Google Ads krijgt steeds meer functionaliteiten en wordt hierdoor steeds complexer. Mediaversa is Google Ads specialist en gecertificeerd Google Partner en heeft vele jaren ervaring. Dat, gecombineerd met onze solide kennis, maakt dat uw campagnes in goede handen zijn. Naast de betaalde resultaten in Google biedt Ads nog veel meer mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan bannercampagnes op websites van derden of Ads in Youtube.

Doel

Met het inzetten van Google Adwords kunt u snel anticiperen op de markt. U kunt budgetten eenvoudig aanpassen, en de regio’s en zoekwoorden waarop u adverteert makkelijk wijzigen. Is er een bepaalde gebeurtenis (zoals storm of wateroverlast, of een evenement) waarbij het voor u interessant is om extra te adverteren? Of juist niet? Dat kunnen wij allemaal voor u instellen.

Voor wie

Google Ads is interessant voor alle klanten die soms ruimte over hebben in hun capaciteit. Dat soort periodes kunnen overbrugd worden, door een extra budget in te zetten.
Ook wanneer u in een bepaalde periode of bij een bepaalde gebeurtenis een bepaald product extra wilt promoten, kan Google Ads erg nuttig zijn. Google ads kan verder voor elk bedrijf interessant zijn om extra leads te genereren, mits het slim gebruikt wordt. We willen natuurlijk voorkomen dat u onnodig veel geld betaalt en weinig respons krijgt; daarom moet er goed nagedacht worden over de juiste acties. Let ook op wanneer u zelf zomaar budget gaat inzetten; uw accountmanager kan u heel goed informeren hierover.

Werkwijze

Voor Google Ads betaalt u bij ons op basis van uurtarief. We maken vaak een vaste onderhoudsafspraak. Binnen die afspraak zullen we dan bijvoorbeeld één keer per maand campagnes bekijken, optimaliseren en met u bespreken. De kosten voor inkoop bij Google liggen altijd bij u als klant. Het inkopen kan rechtstreeks via Google of via ons.

Wat kunt u verwachten

  • Instellen Google Adwords campagne: 3 uur
  • Optimaliseren en bijstellen Google Adwords campagne maandelijks: 0,5 uur
  • Budget bij Google: € 100,- per maand
  • Weergave in plaats: lokal

Google Ads Try-out

Voor Google Adwords kunt u bij Mediaversa een try out aanvragen. Klik op de button hieronder.

VRAAG DIRECT AAN

Aanvullende diensten

Google Ads (SEA) →
internet adverteren →
social media campagnes →
zoekmachine optimalisatie (SEO) →
lokale vindbaarheid →
regionale vindbaarheid →

Laten we samen verder denken!

Tijd voor een volgende actie: